Ringrajahooaeg saab avalöögi Riias

 Juba traditsiooniliselt sõidetakse Eesti ja Balti meistrivõistluste avaetapp autode ja vormelite ringrajasõidus Riias, Bikernieki ringrajal. Sellel laupäeval on koos võistlustulle on minemas kolme erineva arvestusklassi vormelid, mina nende hulgas.

Selge on see, et tänavune hooaeg algab süngemates toonides, kui mullune lõppes. Majanduskriis on loomulikult mõjunud nii sõitjate, võistluste korraldajate kui ka sponsorite rahakotile ning võistlemine seetõttu varasemast keerukam. Hoolimata sellest pole ma veel sõidukindaid ega kiivrit varna riputanud ning tänu headele toetajatele jätkan tänavu vormelisõiduga. Loomulikult jälgime me hoolega rahalisi vahendeid ning sõidame üks võistlus korraga, üritades kulud võimalikult minimaalsed hoida. Sellele aitab kaasa ka Riia võistluse korraldaja, kes varasema kolmepäevase ürituse on praktiliselt surunud ühe päeva sisse.

Võiks öelda, et Bikernieki rada on üks minu lemmikuid. Tegemist on klassikaliselt hea ja kiire rajaga, mis samas küll oma betoon- ja metallpiirete tõttu väga palju eksimisruumi ei luba. Nii Soome kui ka Audru ringradadel on raja kõrval rohkem ruumi, kuid samas on seal rohkem nö nikerdamist ja tempo aeglasem. Et Riia rada mulle sobib, tõestab ka see, et paar aastat tagasi sõitsin seal välja rajarekordi.
Vormelit enne Riiat testida pole õnnestunud. Loodetavasti on eelmisest õpihooajast kasu ning eelmise hooaja lõpul tehtud seadistuse muudatused toimivad hästi ka sellel hooajal. Eelmisel laupäeval istusin korra sisse, et saaks mingigi tunnetuse taas kätte. Kuna Vormelt Renault sarjas suurt midagi ise teha ei tohi, siis on vormel eelmise hooaja lõpust puutumata. On vaja vaid tolm maha pühkida, kleebised peale, aku laadida ja tuld!

Ka Bikerniekis saame kulude kokkuhoiu tõttu minimaalselt testida. Reede õhtul lastakse sõita 20 ning laupäeva hommikul 10 minutit ning ongi kvalifikatsioonide aeg käes. Ühtlasi tähendab see seda, et rada ei jõuta tõenäoliselt korralikult puhtaks sõita. Kui ka temperatuur ilmaennustuse täide minnes suhteliselt madalaks jääb, ei hakka ka slikkrehvid korralikult tööle s.t. ei saavuta oma õiget töötemperatuuri ega pidamist. Eriti hulluks võib olukord minna siis, kui peaks vihma sadama hakkama. Kuigi vihmaga sõita mulle iseenesest meeldib, siis hooaja esimese võistluse tahaks läbida ikkagi kuival rajal.

Kalender

2015:
24.-26. aprill - Treeninglaager/kontrollvõistlus, auto24 ring, Pärnu

02.-03. mai - hooaja avavõistlus, EMV I etapp, auto24ring, Pärnu

16.-17. mai - EMV II etapp, Ahvenisto, Soome

26.-28. juuni - Suur Võidusõit 2015, EMV III etapp, auto24ring, Pärnu

22.-23. august - EMV IV etapp, Bikernieki, Läti

29.-30. august - Estonian Grand Prix, EMV V etapp, auto24ring, Pärnu 

Toetajad